Світова практика

Світова практика

       

Електронний щоденник – вже не міф… реальність!
 
Останні п'ять років у всьому світі ПК стали ключовими в розвитку системи освіти. Паралельно іде комп'ютеризація шкіл, проводиться дистанційне навчання, все частіше використовуються мультимедійні технології.
 
Теперішні школярі переважно шукають інформацію не в книжках і енциклопедіях, а на різноманітних інтернет-ресурсах - більш інформативних і зручних. А спілкуються вони не за допомогою листів, а sms-повідомлень і e-mail.
 
Комп'ютерні класи, які підключені до інтернету, значно збільшили можливості вчителів у плані підготовки до уроків і надали можливість більш ефективної взаємодії з учнями і їх батьками.
 
І батькам вже не потрібно так часто ходити до школи, щоб дізнатися про успіхи свого чада. Їм достатньо просто скористатися sms-щоденником дитини, щоб знати всі новини його шкільного життя.
 
Електронний щоденник У ВСЬОМУ СВІТІ витісняє звичайний щоденник.
 
Великобританія: Боротьба з прогулами. 
 
У 2004 році близько ста англійських шкіл підключилися до інформаційної системи, що дозволила батькам одержувати в СМС, голосовою та електронною поштою інформацію про шкільну діяльність своїх дітей. Потім подібні системи були успішно протестовані в Уельсі та Ірландії. На думку керівництва шкіл, впровадження електронних інформаційних систем стало необхідним тому, що записи в щоденниках і листи батькам - це застарілий і неефективний спосіб спілкування. І самі батьки поставилися до них з великим ентузіазмом. Постійно отримуючи інформацію про те, де знаходиться дитина, вони можуть уберегти його від негативного впливу вулиці.
 
На початку 2005 року Міністр Освіти Шотландії Пітер Пикок оголосив, що вводить в школах новий метод боротьби з прогулами. Інформаційна система використовувалася більш ніж у половині шотландських шкіл. «Учні, які не ходять до школи, платять за це високу ціну. Погіршуючи свої шкільні результати, вони тим самим ставлять під сумнів майбутню кар'єру і втрачають багато життєвих шансів. Все це змусило нас активно впроваджувати шкільну інформаційну програму». 
 
Об'єднані Арабські Емірати: Інформування про контрольних та іспитах. 
 
У листопаді 2003 р. державний оператор стільникового зв'язку ОАЕ запустив нову SMS-послугу «Мобільна школа», що дозволяє батькам оперативно дізнаватися всю інформацію про навчання дитини. Школи можуть за допомогою sms-повідомлень повідомляти батькам результати контрольних та іспитів, попереджати про відсутність дитини в школі, а також розсилати зауваження та важливу інформацію.
 
Подібний сервіс є і для студентів. Вони за допомогою смс можуть дізнаватися про отримані на іспиті оцінки. Причому повідомлення приходить відразу, як тільки оцінка буде поставлена педагогами. Такий сервіс працює вже кілька років, і за цей час він став дуже популярним серед студентів - кількість його передплатників становить більше 40 тис. чоловік. 
 
Індія: Зниження шкільних витрат. 
 
Є система інтернет-щоденників і в Індії. Компанія-розробник цієї системи використовує технологію масових розсилок через Інтернет і SMS-повідомлення. Таким чином, адміністрація індійських шкіл може практично миттєво повідомити батькам про події шкільного життя дитини. «Це чудово, щодня одержувати інформацію про успішність дитини. Тепер ми завжди знаємо, на заняттях він чи ні. Я сподіваюся, що з часом ця система буде і в університеті теж, щоб батьки завжди знали, чим займається їхня дитина», говорить батько одного з учнів школи, що використовує цю програму.
 
Шкільні консультанти вважають, що sms-сервіс стане гарним методом контролю учнів. «У наші дні ми помічаємо, що діти обманюють батьків, кажуть, що вони йдуть до школи, а самі вирушають до друзів, чиї батьки на роботі, дивляться порно-сайти або спілкуються з друзями або подругами. Цей сервіс допоможе нам контролювати це, а також виключати посередницьку роль дітей у комунікації між батьками та вчителями», - говорить Rupa Murghai, консультант Naval Public School.
 
Крім можливості постійно взаємодіяти з батьками, школи Індії завдяки впровадженню системи отримали ще й час і матеріальні вигоди. Різко скоротилася кількість паперових документів по успішності школярів та відвідування ними занять, а також на 50% зменшилися витрати на телефонний зв'язок.
 
 
Латвія: Фінансова стимуляція батьків до виховання дитини. 
 
У Латвії проект смс-щоденника школяра отримав назву «Електронний клас». Є в ній і своя, національна особливість. У Латвії батьки учнів-двієчників платять за послуги більше, ніж інші, тому що оплата проводиться за кількістю повідомлень. Тобто чим більше зауважень отримав дитина, тим більше доведеться заплатити його батькам. 
 
Хорватія: Державна програма. 
 
У Хорватії проект смс-щоденників став загальнодержавним. Він запущений за повної підтримки та фінансування Міністерства освіти Хорватії і незабаром всі школи країни перейдуть на систему смс-сповіщення батьків про успішність дитини. На сьогоднішній момент система діє більш ніж у ста школах Хорватії. 
 
 
Корея: Зворотній зв'язок з педагогами по sms. 
 
Починаючи з наступного навчального року батьки Сеульських школярів в обов'язковому порядку будуть сповіщатися про успішність своїх чад. Таку постанову виніс Сеульський департамент освіти. Ця програма передбачає двостороннє спілкування, тобто особливо занепокоєні про долю своєї дитини батьки зможуть спілкуватися з педагогами також за допомогою служби коротких та мультимедійних повідомлень. 
 
 
Сінгапур: Обов'язкові пояснення запізнень дітей до школи. 
У Сінгапурі електронна система стежить за прогулами школярів. Причому, при одержанні повідомлення про прогули дитини, батьки повинні вибрати один з чотирьох заздалегідь запланованих відповідей, або пояснивши відсутність дитини в школі поважними причинами, або повідомивши, що знаходяться в невіданні. 
  

Ми постаралися зібрати кращий світовий досвід електронних щоденників, узагальнити та адаптувати його до української освіти у Системі SCHOOLINFO (Електронний Щоденник / СМС Щоденник). Пропонуємо Вам детальніше ознайомитися з тим
як працює ця Система>>